Cobi II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 KS, 1 f
Komplet američkog borbenog zrakoplova neobičnog dizajna Bell P-39D Airacobra u bojama 35. borbene skupine USAF-a.
Sastavljeni model ima rotirajući propeler, podesive komandne površine i poklopac kokpita koji se može skinuti za udobno sjedenje figure pilota 8. eskadrile pod nadimkom "Crne Pantere".
Model može stajati na vlastitoj šasiji ili se može sigurno spremiti u priloženi stalak.
Zanimljivosti:
- Sjajan avion ili neuspjeh? Njihovi piloti bili su podijeljeni upravo u ova dva tabora. Kada je dizajner Robert J. Woods dovršio planove za Bellov prvi lovac, XP-39, neobičan dizajn stroja već je imao svoje pristaše i protivnike.
- Motor je prilično nekonvencionalno postavljen iza pilotskog sjedala, a za prijenos snage motora korištena je dugačka osovina. Ovo rješenje dovelo je do dobre ravnoteže zrakoplova i bolje manevarske sposobnosti.
- Potrebna oprema bi se tako mogla ugraditi u prazan prednji dio.
- Podvozje je također bilo nestandardno, s trećim podvoznim kotačem na pramcu umjesto uobičajenog stražnjeg kotača ili ostruge. Slijetanje s takvim strojem zahtijevalo je mnogo više iskustva.
- Prvi probni let obavljen je 6. travnja 1938. u zračnoj luci Niagara Falls. Testovi su pokazali dobru upravljivost, veliku brzinu, ali i probleme s kompresorom GE.
- Prva serija zrakoplova bila je raspoređena u Pacifiku, ali u usporedbi s japanskim Zerosima, nisu bili previše uspješni. Neki izvori čak navode da je P-39 bio potpuno neupotrebljiv na visinama iznad 5000 m.
- Situacija je bila potpuno drugačija na istočnoj bojišnici. Saveznici su Sovjetskom Savezu isporučili gotovo 5000 zrakoplova, a ruski piloti nisu ih mogli nahvaliti. Razlika je bila u tome što su se na Istočnom frontu zrakoplovi uglavnom koristili kao podrška kopnenim trupama, a borbe iz zraka često su se odvijale na nižim visinama, a tu je Airacobra bila vrlo dobra.
- Drugi razlog bilo je nešto što se ne može opisati nikakvim tehničkim tablicama. Avion je "sjeo" s prirodom ruskih pilota. Dok su strojevi poput P-51A Mustang ili Hurricane bili previše sofisticirani za ruske pilote i uvjete, P-39 je u usporedbi s njima bio jednostavna "kovačnica".
- Proizvedeno je približno 9.584 jedinica u nekoliko verzija.